جایی برای اخبار علمی و تکنولوژی روز

ما تلاش می کنیم بیشتر بدانید!

جایی برای اخبار علمی و تکنولوژی روز

ما تلاش می کنیم بیشتر بدانید!

علوم روز
تکنولوژی روز
صنعت روز
اخبار روز

  • ۰
  • ۰

یکی از صنایع مهم و پرکاربرد در ساخت و ساز ساختمان، صنعت تأسیسات ساختمان است. از این میان نیاز به منابع و مخازن آب یکی از ضروری ترین لوازم داشتن یک شبکه آبرسانی مطلوب برای هر ساختمان است. برخی از مهمترین منابع و مخازن مورد استفاده در صنعت تأسیسات ساختمان عبارتند از مخزن پلی اتیلن، منبع کویل دار، منبع دوجداره، منبع انبساط باز و منبع تحت فشار. در این مقاله به طور خاص به معرفی منابع کویل دار می پردازیم.

در جامعه مهندسین به منبع کویل دار، منبع کویلی نیز گفته می شود. منبع کویلی یا کویل دار، یک نوع منبع جهت تولید آب گرم مصرفی بهداشتی، در مصارف خانگی سبک و مصارف صنعتی نیمه سنگین می باشد. اساس کارکرد منبع کویل دار به این صورت است که آب گرم شده توسط بویلر در سیستم، به داخل کویل ها جریان می یابد و سبب افزایش دمای آب سرد ورودی که در بین کویل ها و داخل منبع جریان دارد، می گردد.

نحوه قرار گرفتن کویل منبع کویلی عموماً به صورت مارپیچ است. جنس کویل ها معمولاً مسی، استیل و یا ورق گالوانیزه می باشد که بسته به نیاز خریدار اعم از بار حرارتی سیستم، فشار کاری، هدایت حرارتی مورد درخواست و مواردی از این قبیل طراحی و استفاده می گردد. البته ناگفته نماند که استفاده از کویل مسی به علت بالا بودن ضریب هدایت حرارتی مس و همچنین طول عمر زیاد این نوع کویل در منابع کویلی بهترین گزینه می باشد.

جنس و بار حرارتی کویل مورد استفاده در منبع کویلی در قیمت آن تأثیر بسزایی دارد. در صورت درخواست خریدار جهت کاهش قیمت دستگاه از کویل استیل و یا گالوانیزه استفاده می گردد. نکته دیگر در مورد کویل این است که در صورت نیاز سیستم طراحی شده بر اساس بار حرارتی مورد نیاز، از یک یا دو کویل درون دستگاه استفاده می شود. منابع کویل دار بر اساس نحوه قرارگیری هندسی به دو نوع منبع کویلی ایستاده و منبع کویلی افقی تقسیم می شوند که بسته به فضای در دسترس در داخل موتورخانه طراحی و استفاده می گردد.

از مهمترین اجزای یک منبع کویل دار می توان به بدنه، کویل، دریچه بازدید، لوله های ارتباطی، بوشن ها و انواع سنسورهایی مانند سنسور دما، شیر تخلیه، گیج فشار، شیر اطمینان و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی